CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nuffnangers

My Heartbeat

GuestBook

Soul

31 Disember 2010

2010 Kian Melabuhkan Tirainya

Salam, Salam 1 Malaysia, Salam Perak Amanjaya.

2011 semakin dekat dan 2010 akan melabuhkan tirainya dalam beberapa jam lagi.

Dalam tahun 2010 ni tiada apa yang ayu kecapi untuk dibanggakan. Biasela kan. Keje gomen...ape sgt la yang ade untuk dibanggakan.

Alhamdulillah perjalanan sbg seorang kakitangan awam agak ok. Tiada merah dalam punch card. Maknenye memang menepati waktu datang keje la...dulu biase aje merah2 ni. Hehehe...da tekad la x nak ade merah kecuali sst yg x dapat dielakkan. Sasaran kerja yang ditetapkan ok...tercapai sudah. Tapi x tau le ketua Ayu nak bagi berapa markah. Susah nak cakap bab-bab markah ni. Ade orang menilai melalui hati & perasaan. Ade orang menilai dgn akal pikiran. Tepulang pada masing-masing. Apepun, rezeki orang jgn disekat. Esok lusa nasib kite,kite x tau. Kan???

Dalam thn 2010 ni jgk la bbrp tragedi telah berlaku. Redha dgn ketentuan Illahi...

Bermula apabila Ayu ditimpa kemalangan. Sob...sob...huhu..sedey babe. Xcident mase tgh holiday... Patah tulang selangke. X la sakit sgt. Ceittt, mcm kuat sgt la kan Ayu ni. Mmg boleh dibendung la rase sakit 2. Kuat semangat. Cume mmg terasa sakit mase g berubat bomoh patah. Ya Tuhan, Ya Allah...susah nak cakap betapa sakit bagai nak pengsan kot mase Tok 2 tekan tulang ni. Nak bagi masuk ke kedudukan katenye......Huh, menangis Ayu. Mase xcident pun x nangis. Ayu detect sendiri yang Ayu da kepatahan tulang. Orang nak angkat Ayu kua dari kete pun Ayu x bagi. Maklumla bekas ahli St.John. So,mmg tau le ape ptt ape yg x ptt buat. Panggil ambulance dtg...bgn sendiri ye msk ambulance. Hahaha....

Pada hari kejadian jgk adik angkat jatuh & patah kaki. Pastu adik Ayu plk xcident kete kat Ipoh. Selang beberapa minggu Tok Ayu belah ayah telah menghembuskan nafas terakhir. Semoga roh Tok sentiasa ditempatkan di kalangan mereka yang beriman & dicucuri rahmat Illahi. Amin. Ape yang sedih, ayah x sempat nak menatap arwah Tok kali terakhir. Xde rezeki ayah walau die asyik berulang alik Alor Star - Nibong Tebal - Ipoh. Balik Ipoh kejap tgk Ayu n adik yg tggl bedue je kt umah. Pastu terus balik kg nak jage Tok. Kami mmg balik kg mase malam sblm pemergian arwah Tok. Tapi sbb ayah ade keje die ajk kami balik awal & bile sampai kat Taiping, dpt col Tok da xde......Redha lagi dgn ketentuan-Nya.

Tahun 2010 dilalui dgn rutin biase. Tahun ni jgk mula xtive balik keje partime ngn Pakeeza. X tau le sampai bile nak wt partime. Selagi ade rezeki ngn Pakeeza, Ayu teruskan. Kalau da kawen x dapatla nk wt partime lagi. 

Cadang jugak tahun ni nak menamatkan zaman bujang. Tapi xde rezeki lagi. Xde jodoh.. Calon ade kot Tapi x pasti le itu ke jodohnye. Huhu...tggu la next year!!

Owhh, bile bace kisah cintan Cik Elia n Incik Apex nye...berbunga2 hati Ayu. Syoknye kalau melalui detik-detik dalam hati ade taman cinta. Hehehe.

So, impian utk berumah tangga ditunda lagi ke thn depan. Tarikh da ade ye. Tggu orangnye ajo....

Udah le ye bercerita kisah 2010. Kite tinggalkan 2010 sbg kenangan. 2011 menggamit kite. Semoga 2011 menjadikan tahun yang bermakna buat kite semua. Amin.....

Lurve,
~ ^^Ayu^^ ~

3 ulasan:

  1. Amin.. Moga sume ok2. :) May Allah bless us.

    BalasPadam
  2. Yuhaini Ayu: Slmt tahun baru dari blogger perak kpd blogger perak...:)

    BalasPadam
  3. Adam & Azzey: Hepi New Year....moga 2011 menjanjikan pekara2 yang paling indah dalam hidup kite semua. Amin...

    BalasPadam

Nuffnangers