CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nuffnangers

My Heartbeat

GuestBook

Soul

19 Mei 2011

NOTA CINTA 13 : Tips Untuk Dipermudahkan Jodoh

Salam...
Teruja x kawan-kawan? Ada tips pulak untuk permudahkan jodoh... boleh pecaya ke? Hah, tu la nak cite ni. Ce cite..ce cite. Hahahaha.

Al-kisahnya, hari ape ye (da x ingat la - Khamis kot) dalam minggu lepas dengar radio Sinar FM (betul kan - yg ade Kak Engku, Keril, Salleh Yaakob) Hahaha.... Siaran radio pun x dapat dikenalpasti. Hehehe... Sambung balik, citenye...tetamu jemputan masa tu Nabil Raja Lawak & Dato Dr Fadzillah Kamsah.

Tertarik dengan pertanyaan Nabil. Lebih kurang la ea die tanye cenggini : Dato, ade x tips macam mane nak kekal lame dalam industri ni (rezeki dimurahkan selalu). Lebih kurang la... pastu Dato jawab pertanyaan Nabil tu dengan info berkenaan JODOH.

Tips:

1. Selepas Solat Isyak - buatla Solat Taubat (tiap-tiap hari)
                       - beristifar 100 kali
                       - maafkan semua orang
(kalau awek-awek / pakwe-pakwe yang dulu-dulu tu, maafkanlah ape-ape pun kesalahan diorang - kata Dato)
- Terpikir la teman bahawasanya memang teman patut maafkan mereka. Kan xde jodoh. Nape x nak maafkan. Kan3?

2. Baca Doa Ulama-Ulama (Pembuka 12 Pintu - Doa Pintu 12)
Doa Pembuka 12 Pintu

(klik gambar untuk lebih jelas)
Ya Allah, bukakanlah untukku pintu-pintu kebaikan, pintu-pintu keselamatan, pintu-pintu kesihatan, pintu-pintu nikmat, pintu-pintu keberkatan, pintu-pintu kekuatan, pintu-pintu cinta sejati, pintu kasih sayang, pintu-pintu rezeki, pintu-pintu ilmu, pintu-pintu keampunan dan pintu-pintu syurga. Ya Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.

Itulah yang sempat didengar mase tu sebab da sampai Mahkamah (ade bicara ea) sempat lagi teman dengar radio. Banyak jugak isu-isu menarik... rugi x dengar masa tu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nuffnangers